5.1.08

ΤΡΙΠΟΛΗ, 16-10-1989. Αριθ. Πρωτ. 50
ΠΡΟΣ: Διευθυντές και Καθηγητές Σχολείων Αρκαδίας.
ΘΕΜΑ: Έρευνα.
Έρευνα 1. «Μειωμένη απόδοση μαθητών Α Γυμνασίου».
Η έρευνα αυτή θα γίνει στα τέλη Νοεμβρίου (τέλος Α τριμήνου). Είναι η κατηγοριοποίηση των αδύνατων μαθητών σε τρεις ομάδες (03, 06, 09). Τότε θα σας σταλεί ειδικό έντυπο.
Έρευνα 2. «Υποχρεωτική εκπαίδευση».
Το φαινόμενο της μη φοίτησης στο Γυμνάσιο κάποιων αποφοίτων του Δημοτικού είναι υπαρκτό, αλλά όχι ανησυχητικό για την Αρκαδία. Τα στοιχεία έρευνας προηγούμενων ετών έδειξαν πως στους διακόπτοντες την υποχρεωτική φοίτηση μαθητές υπάρχει μέγιστο μέρος των λειτουργικά αναλφάβητων. Η «Έρευνα 2», επομένως, βοηθάει και την επόμενη.
Έρευνα 3. «Λειτουργικά αναλφάβητοι μαθητές Γυμνασίου».
Σας στέλνεται η σχετική Γ2/3669/27-9-89 εγκύκλιος ΥΠΕΠΘ (Δ/νσης Σπουδών Β/βάθμιας Εκπ. Τμήμα Α). Μαθητές με αδυναμία γραφής και ανάγνωσης θεωρούνται λειτουργικά αναλφάβητοι. Σας στέλνω ανάτυπο σχετικού άρθρου από περιοδικό και «εθνικό» πίνακα αναλφαβητισμού ( απογραφή 1981) για ευρύτερη ενημέρωσή σας. Πέρσι τους λειτουργικά αναλφάβητους τους είχαμε αξιολογήσει με 03 (στην εικοσάβαθμη κλίμακα).
Έρευνα 4. «Οργανωτικά».
Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Αρκαδίας εξακολουθεί να είναι «ανισόρροπη». Πάσχει από «Διοικητικό Σύνδρομο». Τα τμήματα εκπαιδευτικών θεμάτων υπολειτουργούν. Το Γραφείο Σχολικών Συμβούλων μένει ακάλυπτο σε θέματα εκπαιδευτικά, παιδαγωγικά, επιμορφωτικά, ερευνητικά και συντονιστικά φορέων εκπαίδευσης. Τα Γραφεία Συμβούλων οργανώνονται στον 3ο όροφο (Πλατεία Αγ. Δημητρίου 4) , αλλά:
Α) Δεν υπάρχει κάποιος να απαντά στο τηλέφωνο. Επομένως θα επικοινωνείτε μαζί μας εφαρμόζοντας το σύστημα «Αγωγής των Νηπίων». (δοκιμή – επιτυχία - αποτυχία). Πολλά πράγματα στην εκπαίδευσή μας εξακολουθούν να είναι «θέμα τύχης».
Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης να επικοινωνείτε με την κ. Σπυροπούλου (2ος όροφος) με το σύστημα του «τηλεφωνούμενου τηλεγραφήματος». Και φυσικά μπορείτε να μας γράφετε χωρίς περιορισμούς.
Β) Τρία (3) τηλέφωνα (συσκευές) είναι συνδεδεμένα σύμφωνα με το «Σύστημα Τόμπρα» (συνακρόαση). Δεν υφίσταται απόρρητη (προσωπική) τηλεφωνική επικοινωνία.
Γ) Στο μονοκόμματο άξονα «Διοικητικός Προϊστάμενος - Υπηρεσιακό Συμβούλιο-Νομάρχης), καθαρά μονοσήμαντο, εξακολουθεί να μην υπάρχει η «Βούληση της Πολιτείας» για τη στοιχειώδη στελέχωση του Γραφείου με τον ένα εκπαιδευτικό-συνεργάτη των Σχολικών Συμβούλων. Σε άλλους Νομούς, όπου υπήρχε «Διεύθυνση» δηλ. «Σκεπτόμενη Διοίκηση», ρυθμίστηκε από εξαετίας με την τοποθέτηση ενός μέχρι πέντε καθηγητών. Δυστυχώς στην Αρκαδία είχαμε (για καθαρά ιστορικούς λόγους) «Καθαρή Διοίκηση» δηλ «Επίτιτλη Διεύθυνση».
Έρευνα 5. Σ. Ε. Π-Περιβαλλοντική Εκπαίδευση.
Γίνονται φιλότιμες προσπάθειες από τους Καθηγητές και Διευθυντές των Σχολικών μονάδων. Χαίρομαι για την προσπάθεια και την απόδοσή σας. Θα έλεγα το «μπράβο» της ευρωπαϊκής διαλέκτου. Αλλά και λυπάμαι, γιατί εξακολουθώ να διαβάζω μόνο ελληνικά και μάλιστα τον «Υπέρ Αδυνάτου» λόγο του Λυσία: «Βοηθόν ου δύναμαι κτήσασθαι».
Επομένως, εκτός από τη βούληση της Πολιτείας, ζητείται κάποιος με ιδιαίτερη επίδοση –ενδιαφέροντα σε θέματα Σ. Ε. Π, Π. Ε, δηλαδή ζητείται η βοήθειά σας.
Λέμε πως η ελπίδα και ο φόβος δεν έχουν θέση στην ψυχή του αυριανού πολίτη που ετοιμάζουμε στα σχολεία μας.
Ελπίζουμε όμως σε καλύτερες μέρες. Γιατί αυτή είναι για μας η ελπίδα «επ’ αγαθώ».
Ο επιστημονικός παιδαγωγικός σύμβουλος και συνεργάτης του σχολείου σας.
Παναγιώτης Δαλαμάγκας
(Τ. Σ.. Υπογραφή)
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
Γραφείο Υπουργού. 2. ΥΠΕΠΘ- Δ/νση Σπουδών Δ.Ε.
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. 4. Νομάρχη Αρκαδίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: