7.7.07

Xαίρετε.
*****
Εγώ φεύγω,
παίρνοντας μαζί μου
τα οράματα της Παιδείας.

Και έχω την ευτυχία να δω
με τα ίδια μου τα μάτια
αυτόν που θα πάρει τη θέση μου
κουβαλώντας στις αποσκευές του
τα δικά του όνειρα.

Εσείς όμως,
αν δε μπορείτε να κοιτάξετε μακριά,
τουλάχιστον ονειρευτείτε.
Π. Ψυχικό, 28-5-1997

Για την Ελένη,
των τριάκοντα Μαΐων
και της μιάς Άνοιξης.

Με αγάπη.



Παναγιώτης Φ. Δαλαμάγκας
Οι Οινούσσες της Νέας Δημοκρατίας
Πολιτικός Πολιτισμός.
-----------------------
Περιμάζεψαν ισοβίως το Τέρας
που κατασπάραξε τον Καθηγητή.

Ένα ζώο λιγότερο
στο Τσίρκο της Εξουσίας.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ, Τρίπολη, 23 Μαρτίου 1993.
ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν. ΑΡΚΑΔΙΑΣ
ΘΕΜΑ: Επέκεινα της ερμηνείας
Τη διδασκαλία (οποιαδήποτε διδασκαλία) μπορούμε να τη δούμε σαν κείμενο, και να την αναλύσουμε στα τέσσερα στα τέσσερα στάδια μια φιλολογικής ανάλυσης: Ανάγνωση κειμένου, μετάφραση, σχολιασμό και ερμηνεία. Η αξιολόγηση μιας διδασκαλίας είναι ένα στάδιο προωθημένο (επέκεινα της ερμηνείας).
Αυτός που μου έθεσε το πρόβλημα αξιολόγησης της φράσεως (συντάγματος) «όλα τα φυτά παρόντα», έμεινε στο στάδιο της μετάφρασης «όλα τα παιδιά παρόντα» κακά μεταφρασμένα από σύνθεση δύο βαθύτερων δομών.
Οι μαθητές είναι φυτά.
Οι μαθητές είναι παρόντες.
Το κείμενο όμως είναι καθαρά επικοινωνιακό και μπορεί να ερμηνευτεί σαν απόκλιση από τη «νόρμα» της γλώσσας. (γλώσσα τάξης) με δύο άξονες:
Την Καθηγήτρια και
Τους Μαθητές.
Το συνοδευτικό κείμενο, με την ποιητική χρήση της γλώσσας, ερμηνεύει και αξιολογεί τη φράση με άξονα κατεύθυνσης την Καθηγήτρια. Και μεταθέτει (σκόπιμα) την αξιολόγηση στον αξιολογητή (Βλητοκάνθαρο). Και γενικεύει (στην Αρκαδία. . ).
Και το συμπερασματικό ερώτημα: Πόσο δύσκολη ή δυνατή είναι η αξιολόγηση μιας διδασκαλίας από «Επιθεωρητές» ή «Νεοεπιθεωρητές»;
Με εκτίμηση
Παναγιώτης Φ. Δαλαμάγκας
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: ΥΠΕΠΘ, Διεύθυνση Σπουδών Δ. Ε.
Π.Ι. (Μεσογείων 396, ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ).
ΟΛΜΕ(Ερμού-Κορνάρου 2): Αιρετούς Σ. :
Γραφείο Σχολικών Συμβούλων:…………………………………………